woensdag 29 augustus 2012

Rustig door gaan met ademhalen....

Er zijn weer allerlei handwerk van mijn hand gekomen. Ik moet het tegenwoordig nog steeds gedoseerd doen aangezien mijn schouder en rechterarm nog steeds niet mee willen. De ene dag heb ik meer pijn dan de andere. Maar ik probeer toch wel elke dag wat te doen.
Zo heb ik van het garen wat ik overhad van Anneke haar tas nog een andere tas gemaakt.
 Dit was mijn eerste poging maar ik vond dat je nu een te kleine opening kreeg bij de handvatten.
Ik had gewoon alle vier de kanten verkleind en uiteindelijk aan elkaar gemaakt.
Dus dat was niet helemaal zoals het moest.

 Dit is poging twee en daar heb ik dus wel alle kanten verkleind maar niet vast gemaakt aan elkaar. Dus als ze nu de tas open doet heeft ze een grotere ingang. Wat wel zo handig is als je b.v. een boek mee wil nemen naar je werk.

Toen was er een schoonzusje jarig en daar heb ik dit lekkere geurhart voor gemaakt. Eerst twee harten haken, dan een stuk lekker ruikende zeep schaven. En in een netje of panty doen. Die dan in het hart doen en vervolgens te twee op elkaar haken.En ik had enige (zeker 30 ) jaren geleden voor haar eens onderzetters gehaakt. In het wit. Maar ze is net verhuisd en daar heeft ze de kleuren met donker rood en rose tinten. Dus ik heb voor haar twaalf nieuwe gehaakt met  katoen waar deze kleuren in terug komen. Dus met verloop van kleuren zoals het hart hier naast. Ik heb ze gehaakt naar een patroon van: http://karinaandehaak.blogspot.nl/2012/07/onderzetter-1893-patroon.html
En gelijk nog maar wat meer er van gemaakt waarmee ik dus de mandjes van Hannah en Anneke heb versierd.

 Ik heb van wat dikker katoen nog weer een portemonneetje gemaakt. Met de afrikaanse bloem. Is ook een erg leuk patroon en echt een lekker tussendoor werkje.
Zo mocht ik weer aan de slag met de overalls van de jongens en jongedame. Alle knieën waren stuk. Dus ik heb een overall die geen enkel kind meer paste gesloopt, vakkundig natuurlijk. En daar kniestukken van gemaakt. Daar de overalls mee gerepareerd en ze kunnen weer aan.
Altijd spannend hoe lang het goed gaat maar ja, dan is er nog weer stof om nog meer stukken er op te zetten.
Ik heb ondertussen zitten broeden op een idee voor een deken voor Matthias want die is ondertussen onder zijn ledikant deken uitgegroeid. Dus wordt tijd voor een nieuwe. Het begint met allemaal lapjes snijden dus dat ga ik nu maar eens doen.


2 opmerkingen:

  1. Nou Joke je bent goed bezig geweest. Je hebt weer een hoop afgekregen. Leuk hoor.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig geweest Mama.
    Het is allemaal zo leuk geworden, ook zo grappig om te zien wat u nu weer voor leuks gemaakt heeft!

    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen